Wednesday, April 7, 2010

duet kutu

presentation pagi td gua rase gua da cukup ready....stiap slaid gua da susun ayat2 yg gua rase mampu mencairkan kekerasan ati enchek hatta......pendrive suda dicucuk di komputer.....


zrrrrrrrrrrrrrr.....
(bunyik henset gua vibrate).....demi xnk menganggu mood...gua biakan dlu....gua rase msg celcom kot......(semenjak dua menjak ni celcom sibuk msg ngn ak ckp dpt diskaun murah kalo kol org lame2)

zrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................zrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................kring...............kring........cibai...kol pulak.....

MAK GUA KOL!!!!

hati gua bedebar-bedebar.....kepala otak gua kuat mengira pelbagai probabilities sbb mak gua xpenah lagi kol pagi-pagi....ni mesti kes nk serang gua nh.....ranking 1st mesti kes surat amaran sampai uma.........cibai btol laaa.......

"hello samekom,"gua wt suara garang

"walaikomsalam, ko kt mane??" kak Gayah wt suare lg garang

"ngah kelas nh" gua jawab ketakutan

"ko abes kelas kul bape??" kak Gayah tnye lagi, still dgn suare garang

"err....kul 12..."gua dah xdpt cover lagi ketakutan gua.....

"owh.ok.jap lagi mak tepon balik"

kak gayah terus putus kan talian......ahh.......ati gua terus xtenteram....otak makin ligat kire probabilities......ranking 1st still kes surat amaran......sbb antara byk2 dosa besar yg gua penah wt skrg pn...sume gua cover baek2.......kes ponteng je.....mood gua kt presentation td da lame kne tgl kt kola perlis.....ati ngn otak gua jauh da melayang balek kelang......ayat2 manis gua untuk slaid2 tu abes ilang......

***********************************

pas abes present...group gua da boleh blah.....jam baru kol 10 lebih....haihh......lmbt ag nk kne tgu kuliah kak gayah......gua on komputer lab....gua on9 fb sepam.....mudah-mudahan dpt gua tenang kan ati gua......

dalam kul 11.....gua blah dari kelas.....gua kol kak gayah.....ati gua betol2 xtenteram......baek gua 'datang' dr gua tunggu......plg tidak cepat sikit gua dpt lectre....kire teori dia cmni la.....buat cepat,siap cepat,boleh balek awal.....balek awal disini membawa maksud ati gua kembali tenteram......


gua dail no kak gayah......


lama bunyi ringing.....gua masak sgt....nh mesti kes xdgr....silap ari bulan....lgsung xagkat pon bole jadi......

"hello...ha" kak gayah jawab ngn nada pantas

"err....hah....mak ngah wtpe???" gua buat2 tnye kes nk amek ati.

"hah...mak kt kedai mosaic nh...nti mak tepon balek..." jawab kak gayah ngn padat

"ow...ok2...bye...."

gua senyum lebar.....probability yg gua kire ternyata meleset....ati gua melonjak-lonjak.....gua baru ingat....bulan nh turn kak gayah dapt duet kutu....kes dy call pagi2 mesti nk kasi tw uma ngah renovate.......

No comments:

Post a Comment